Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسولپیشنهاد سردبیر

راهنمای جامع ارتقای مهارت‌ در بازی Cyberpunk 2077

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین گزینه‌ها برای ارتقا مهارت شخصیت V آشنا کنیم

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در زمان تجربۀ Cyberpunk 2077 با انجام هر یک از مأموریت‌ها یا کارهایی که انجام می‌دهید، گزینه‌هایی مختلفی برای ارتقا سطح (Level Up) شخصیت اصلی بازی یعنی V پیش روی‌تان قرار می‌گیرد. قطعاً، باز کردن تمام این مهارت‌ها کمی سخت خواهد بود، به همین منظور در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم یک راهنمای جامع برای شما آماده کنیم تا بتوانید امتیازهای خود را تنها برای مهارت‌های مهم خرج کنید. پیش از شروع کار، بد نیست به مقالۀ مرتبط با Cyberpunk 2077 نگاهی داشته باشید: چگونه در Cyberpunk 2077 پول زیادی بدست بیاوریم؟!

چگونه در طول بازی پیشرفت کنیم؟

وقتی سطح خود را بالا می‌برید، به شما پاداشی در قالب Attribute Point تعلق می‌گیرد. علاوه بر این، پِرک (Perk)های باز شده در هر قسمت مزایای متفاوتی را ارائه می‌کنند که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. با کمک Attribute Pointها می‌توانید سطح کارکتر خود را افزایش داده و با بهره گیری از مهارت‌های جدید بتوانید در مناطق مختلف و بشدت خطرناک Night City زنده بمانید.

این امتیازها ویژگی‌هایی مانند قدرت، مهارت و قابلیت‌های مربوط به هک کردن را افزایش می‌دهد که همگی آن‌ها در قالب یک مجموعه‌ قرار می‌گیرند، به عنوان مثال در سری Fallout ما این قابلیت را با اسم SPECIAL می‎شناسیم. در بازی Cyberpunk 2077 این موارد شامل 5 شاخۀ Body، Reflexes، Technical Ability، Intelligence و Cool است.

معرفی توانایی‌های مختلف شخصیت V

توانایی‌ها را به شکلی ارتقا دهید که با شیوۀ بازی کردن شما متناسب باشد
توانایی‌ها را به شکلی ارتقا دهید که با شیوۀ بازی کردن شما متناسب باشد

شاخۀ Body روی قدرت و استقامت جسمی شخصیت V تأثیر می‌گذارد. Reflexes روی تیراندازی و کارت با سلاح‌های مختلف تمرکز دارد. Technical Ability توانایی درک فنی شما از ماشین‌ها و ابزارهای مرتبط با آن را بالا می‌برد. با Intelligence هم می‌توانید انواع کامپیوترها و دوربین‌های امنیتی را هک کنید و در نهایت شاخۀ Cool به جنبه‌های مخفی کاری و کاریزمای شخصیت بازی می‌پردازد که از طریق آن‌ها می‌توانید تا حد ممکن از درگیری دور بمانید.

با ارتقای هر یک از این ویژگی‌ها، مهارت‌های شما در مناطق تحت کنترل افزایش پیدا می‌کند. هم‌چنین، این موارد به شما امکان خواهد داد به مسیرهای منحصر به فرد و گزینه‌های اضافی برای صحبت کردن با شخصیت‌های مختلف دسترسی داشته باشید که بدون داشتن این مهارت‌ها قادر به استفاده از آن‌ نخواهید بود.

به عنوان مثال، از طریق Technical Ability می‌توانید پنجره‌های قفل شده‌ را باز کنید یا به کمک شاخۀ Intelligence قادر خواهید بود دوربین‌های امنیتی را خاموش کنید. علاوه بر این، با ارتقای مهارت‌های شاخۀ Body می‌توانید درها را بشکنید یا از طریق شاخۀ Cool با صحبت کردن قادر خواهید بود تا بدون درگیری مشکلات را حل کنید.

آشنایی با Perkهای مختلف

Perkهای مختلف می‌تواند روی بهبود عملکرد توانایی شما تأثیر بگذارد
Perkهای مختلف می‌تواند روی بهبود عملکرد توانایی شما تأثیر بگذارند

از سوی دیگر، Perkها با بهبود مهارت‌های شما باز می‌شوند. از جمله مهارت‌های موجود در شاخۀ Cool می‌توان به دو قابلیت Cold Blood و Stealth اشاره کرد که با برای باز کردن Perkهای این بخش باید به مهارت کافی در گیم پلی دست پیدا کنید. بنابراین، اگر در منطقۀ پر از تبهکار به صورت مخفیانه گشت و گذار کنید، احتمال دارد به دلیل افزایش مهارت‌های مخفی کاری شما یک Perk برای این بخش باز شود. به همین ترتیب، هر چقدر بیشتر از سلاح‌های مختلف استفاده کنید، مهارت‌ تیراندازی شما را بالا می‌رود و هر چقدر بیشتر در طول بازی بدوید، سرعت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

هر مهارت و شاخه دارای یک سری ویژگی‌های اصلی است. برای مثال با افزایش مهارت‌های Body، قدرت بدنی شما افزایش پیدا می‌کند، شاخۀ Reflexes توانایی شما را در زمینۀ کار کردن با سلاح‌های گرم و سرد بالا می‌برد. در زیر شاخۀ Technical Ability می‌توان به مهارت‌های مهندسی و ساخت ابزار دست پیدا کرد. توانایی Intelligence مهارت‌هایی نظیر Breach Protocol و هک سریع‌تر کامپیوترها ارائه می‌دهد و در نهایت شاخۀ Cool همان‌طور در بالا اشاره شد دارای دو قابلیت اصلی Cold Blood و Stealth است که از طریق آن می‌توان درگیری با دشمنان را به حداقل رساند.

همان‌طور که احتمالاً متوجه شده‌اید، از طریق امتیازهای بدست آمده می‌توانید سطح خود به صورت دلخواه افزایش دهید. این مهارت‌ها بر اساس امتیاز Attribute شما بالا می‌روند، اما باید توجه کنید که این موارد تا یک حد مشخصی قابل ارتقا خواهند بود. به عبارت دیگر، اگر سه امتیاز در بخش Body بدست بیاورید، تنها می‌توانید مهارت‌های خود را در یک بخش تا سطح سه ارتقا دهید.

بهبود مهارت‌ شخصیت اصلی با برخی Perkهای خاص!

5 شاخۀ اصلی درخت مهارت شامل Body، Reflexes، Technical Ability، Intelligence و Cool است
5 شاخۀ اصلی درخت مهارت شامل Body، Reflexes، Technical Ability، Intelligence و Cool است

زمانی که Perk جدید دریافت می‌کنید، قادر خواهید بود تا مهارت خود را ارتقا دهید. به عنوان مثال در شاخۀ Reflex می‌توانید با استفاده از یک Perk خاص میزان خسارت یا قدرت آسیب‌رسانی اسلحه‌های خود را بهبود ببخشد. البته برخی از این Perkها احتمال دارد منجر به افزایش زمان پر کردن خشاب یا موارد دیگر منجر شوند. در بازی Cyberpunk 2077 استفاده از Perkها می‌تواند سبک بازی شما را بهبود ببخشد. اما، قبل از اینکه همۀ این امتیازها را برای اسلحه‌ها صرف کنید، بهتر است به ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم نگاهی داشته باشید. به عنوان مثال، شاخۀ Body/Athletics می‌تواند سلامتی و استقامت شخصیت اصلی را بهبود بخشد، در نتیجه این مهارت می‌تواند برای همۀ بازیکنان گزینۀ مفیدی به شمار برود.

به زبان ساده، Attributeها و Perkها سیستم‌هایی هستند که از طریق آن می‌توانید در Cyberpunk 2077 پیشرفت کرده و سطح خود را ارتقا دهید. مهارت‌ها به عنوان یک مکانیسم به شمار می‌روند که این دو سیستم (Attribute و Perk) را به هم متصل می‌کنند و می‌توان با کمک آن‌ها، توانایی‌های شخصیت اصلی را بهبود داد.

در بیشتر موارد، با مشاهدۀ هر ویژگی می‌توانید شخصیت خود را به شکل دلخواه ارتقا دهید. وقتی نوبت به Perkهای خاص می‌رسد، این بازیکن است که تصمیم می‌گیرد چگونه از این امتیازها در طول بازی استفاده کند. البته، در مجموع سه الگوی اصلی وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید بر اساس سبک بازی خود از آن‌ها بهره ببرید.

سه روش ارتقا عالی برای هر نوع سبک بازی

احتمال دارد در بعضی مواقع به جای استفاده از اسلحه بخواهید به سراغ روش بدون درگیری بروید، در نتیجه باید مهارت‌های مربوط به Cool/Cold Blood را در کنار مهارت‌ Reflexes ارتقا دهید. از طریق توانایی‌ها خواهید بود به برخی گزینه‌های اضافه برای صحبت با افراد دسترسی داشته باشید و بتوانید با کمک آن‌ها بدون درگیری محل را ترک کنید. هم‌چنین، در صورتی که همه چیز خوب پیش نرورد می‌توان به تکیه بر توانایی Reflexes با سلاح گرم خود بیشترین میزان آسیب را به دشمنان وارد کنید.

اگر سرتان برای درگیری درد می‌کند، بهترین گزینه ارتقا شاخۀ Reflexes است!
اگر سرتان برای درگیری درد می‌کند، بهترین گزینه ارتقا شاخۀ Reflexes است!

هم‌چنین، برای اینکه بتوانید به یک شخصیت حرفه‌ای و همه فن حریف تبدیل شوید، به قابلیت‌های Ability/Engineering و هر دو شاخۀ موجود در Intelligence نیاز خواهید داشت. با این قابلیت‌ها می‌توانید هر چیزی یا هر کسی را هک کنید و حتی می‌توانید با کمک این قابلیت‌ها بدون درگیری تن به تن، اعضای یک سازمان را از پا در بیاورید. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توان مقداری از امتیازات خود را برای شاخۀ Cool/Stealth صرف کرد تا برای موقعیت‌هایی که مجبور هستید وارد مکان خاص شوید، آمادگی لازم را برای مخفی کاری داشته باشید.

بازی همراه با خون و خونریزی!

آخرین روش کمی خشن‌تر است، با ارتقای قابلیت‌های Body/Athletics و Reflexes می‌توانید به جای صحبت کردن یا مخفی کاری، گزینۀ پر سر و صداتری را انتخاب کنید! در این بخش دیگری نیازی به هک کردن دوربین یا صحبت کردن با افراد نیست و تنها با تکیه روی مهارت‌های مبارزه‌ای خود می‌توانید آسیب زیادی به دشمنان خود وارد کرده و حتی آن‌ها را بترسانید.

هم‌چنین، اگر قصد دارید در Cyberpunk 2077 به یک نینجا تبدیل شوید، تنها کافی است شاخه‌های Cool/Stealth و Reflexes/Blades را ارتقا بدهید تا از طریق آن بتوانید به یک نینجای همه فن حریف تبدیل شوید. برای مثال می‌توانید تعدادی افزونه که به پَرِش بلند شما کمک می‌کنند از «دکترهای» بازی (به نام Ripperdoc) خریداری کنید.

منبع
Wccftech

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا